Om foreningen

Om Foreningen Japanske haver

Stiftet i 1992

Foreningen Japanske haver blev stiftet i 1992.

Almennyttig forening
Foreningen Japanske Haver er en almennyttig forening. Det vil sige at alle er velkommende, også selv om man ikke har en have. En altan eller et hjørne i stuen, kan også godt blive til et fint og spændende stykke japansk inspireret kultur / ‘have’.

Om vores mission og mål
Vores formålsparagraf 2 siger det hele – Det er foreningens formål at inspirere til anlæg, videreudvikling og pasning af japanske og japansk inspirerede haver.

Vi er i dag, og efter Corona, ca. 200 husstande over hele landet, men har tidliger været over 400, hvilket vi arbejder på at blive igen.

Som medlem

Som medlem bliver du en del af et landsdækkende netværk af personer, der er vilde med japanske haver, og som gerne lærer fra sig og naturligvis med mulighed for at få nye bekendtskaber og venner med fælles interesse.

Medlemmerne kan

Medlemmer kan deltage i alle foreningens:

• Arrangementer
  • Havebesøg
  • E-learning
  • Foredrag
  • Workshops – med nogle af nutidens meget dygtige udenlandske havearkitekter.

Adgang til en omfattende hjemmeside

Man får desuden adgang til foreningens hjemmeside med  meget information der pt. består af :

• 300 sider
  • 1000 billeder
  • 50 videoer
  • Artikler
  • Bibliotek
    Et omfattende bibliotek bestående af foreningens magasiner, udsendt 4 gange om året gennem næsten 30 år. Dette er nu er ophørt, og ændret til sider her på hjemmesiden, med ca. 4 Tema’er hen over året.

Views: 27