North American Japanese Garden Society

NAJGA

Hvad er NAJGA?

Den nordamerikanske japanske haveforening (NAJGA) søger at sikre bæredygtigheden, varig værdi og den sociale virkning af japanske haver i Nordamerika i generationer fremover.

Vores historie
NAJGAs rødder går tilbage til 2009, hvor den internationale konference om japanske haver uden for Japan blev afholdt på California State University, Long Beach eller CSULB. Denne konference viste behovet for at danne en organisation, der ville hjælpe med at opretholde japanske haver i Nordamerika.

Lanceret i 2010
Som et resultat af indsatsen fra en gruppe ledere fra det japanske haveområde, og med økonomisk støtte fra den japanske fond, blev det nordamerikanske japanske haveinitiativ (NAJGI) lanceret i 2010.

200 japanske haveprofessionelle
I 2011 blev NAJGA formelt etableret som et 501 c. (3) non-profit organisation med input fra over 200 japanske haveprofessionelle, herunder designere, anlægsgartnere, havekuratorer, administratorer, akademikere, håndværkere og praktikere.

Kontakt information

Bemærk at foreningen ikke har egen have, så derfor er adressen en PO boks.

Adresse: postboks 28438, Portland, OR 97228

Telefon: (503) 222-1194