VELKOMMEN

16 juni : 10:30 - 15:00

Seneste arrangement

Foredrag om Sukiya Living på Tokai Centret

Sidst på eftermiddagen, mandag den 9. oktober, lagde medlemmer af foreningen vejen forbi Tokai Centret i Vedbæk, til vores forløbigt sidste programsatte arrangement i denne sæson. Eftermiddagens og aftenens program bød dels på et foredrag om Sukiya Living, og dels på en rundvisning i Tokai Centrets smukke tehus som også

Om foreningen:

Foreningen Japanske haver blev stiftet i Danmark 1992.

Vores formål er at inspirere til anlæg, videreudvikling og pasning af japanske haver samt tilbyde aktiviteter som besøg i medlemshaver og ture til japanske besøgshaver i Danmark.

Desuden arrangerer foreningen foredrag, undervisning og andre arrangementer om den japanske havekultur, herunder historiske, religiøse og kulturelle forhold og traditioner.

Som medlem får du inspiration til anlæg, videreudvikling samt pasning af japanske og japansk inspirerede haver.

Deltag i havebesøg til fælles glæde og inspiration, og deltag i arrangementer i japansk havekultur og beslægtede emner.

Lån bøger om japanske haver, planter, klipning, koier mm. Og du modtager medlemsbladet Niwa 4 gange om året.

Foredrag om Sukiya Living på Tokai Centret

To havebesøg på Sjælland

Foreningen besøgte lørdag den 30. september to spændende steder på Sjælland. Vi begyndte dagen hos Ole Clæfer i Kirke Eskilstrup,

To haver i Esbjerg

Lørdag den 23. september var vi ca. 19 medlemmer, som besøgte to haver i Esbjerg. Henning Petersens og Jane Busk

Weekend med workshop om beskæring

Weekenden den 16-17. september kunne foreningen afholde en længe efterspurgt workshop i beskæring, nærmere bestemt beskæring af ahorn. Det var

Japansk have og Ikebana i Farum Kulturhus

Søndag den 27. august var vi ca. 20 medlemmer, som mødtes i den Japansk inspirerede have i Farum Kulturhus –

To haver i Københavnsområdet

Søndag den 18. juni var vi ca. 25 medlemmer, som besøgte to haver i Københavnsområdet. Vi startede i Ea og

Følg os:

NIWA Instagram

Offentlig side for alle. Se de nyeste billeder og videos fra Foreningens arrangementer, haveture og mere.

NIWA FB forum
Åben gruppe for alle. Læs indlæg, få svar på dit spørgsmål eller stil det selv, se billeder og videos fra alle japansk haveinteresserede i Danmark.
NIWA FB side

Åben gruppe, forudsætter medlemskab i NIWA.
Læs om Foreningens nyeste aktiviteter, kommende arrangementer, bestyrelses meddelelser og andet på FB side.