I august 2016 kørte 15  deltagere fra det østlige Danmark på en have-studietur til Fyn og Jylland. Turen varede en weekend og var en fantastisk inspiration til de haveinteresserede - ikke mindst på grund af besøg i så mange forskelligartede haver.

Om lørdagen besøgte man haver i Odense, Glamsbjerg, Fredericia og Skanderborg. I området omkring Skanderborg overnattede man på forskellig vis og fortsatte søndag med besøg i Randers, Hammerum og Herning.

Udtalelser

"Vi bliver nødt til at sige, at vi IKKE blev skuffede på vores forventinger! Sikken en have. Det måtte stå klart for enhver, at her stod vi i en have, hvor vores værter med stor flid, umådelig kærlighed og stædighed og ikke mindst en monumental indsigt og erfaring har skabt en have, som man kun kan blive begejstret og inspireret af at bevæge sig rundt i"
Herning-09
Anni & Mogens Høj Thomassen
"Det var en begivenhedsrig tur, og alle deltagerne var enige om at sige tak til aktivitetsgrupperne for deres flotte arrangement og var også enige om at fortsætte med besøgene på tværs af bæltet. Der var brev enighed om, at konceptet er super godt, da det giver plads til erfaringsudveksling og dialog med ligesindede have- og eller fiskenørder.
Herning 2-01
Brigit Franzén & Vagn Andersen
"Alt i alt en sanselig oplevelse for øjet og ro i sindet"
Glamsbjerg07