Der er her i august måned rig lejlighed til at se på japanske haver hos foreningens medlemmer, da vi har åbne haver tre weekender.

Vi startede den 9. august med tre haver i københavnsområdet. Først med en fantastisk haveoplevelse hos Lena Kjær, der ikke bare har indrettet sin rækkehushave som japanske have for år tilbage, men som også breder sig til bebyggelsens fællesområde. Selv om haven ikke er så stor, men man fornemmer virkelig, hvor utrolig dygtig Lena er til sammensætning, klipning og og harmoni, hvor alt er nøje gennemtænkt.

Næste have fra hos Per Andersen i Vanløse, hvor derforuden en tur rundt i en have med adskillige bassiner, vandløb og vandfald også blev mulighed for at nyde en sandwich til frokost.

Sidste have var hos Jette og Walther Kristensen, hvor en have designet af H.C. Skovgaard imponerede alle. Mange flotte stensætninger og stier samt et tørvandløb og tørsø er et hovedelement i en have fyldt med flotte formklippede træer og buske, bl.a. azaleaer, ahorn, ilex m.fl.