Foreningen er “co-presenter” ved konference i Portland, USA

Den 29. september til 1. oktober 2018 løber den store, international konference ”Japanese Gardens as Global Phenomenon” af stablen i Portland, Oregon, USA.

Foreningen Japanske Haver er inviteret til officielt at stå som ”co-presenter” for konferencen – sammen med de japanske haveforeninger i Nordamerika, Japan og England. Det var et resultat af besøget af Steve Bloom fra Portland Japanese Garden i 2017.

Ydermere forventer vi, at vores forening holder et indlæg på konferencen om det specielle ved at anlægge og vedligeholder japanske haver i Danmark.

Foreningen arrangerer en tur til konferencen (*), og vi forventer at blive mindst 5-10 deltagere fra Danmark på turen. Selv om der stadig mangler detaljer fra USA om program og priser, har vi et foreløbigt program som nedenstående:

• Den 25. eller 26. september: Afrejse fra Danmark (i øjeblikket ser det ud til, at en retur-flybillet ligger på omkring kr. 4.000).
  • 28. september: Der arrangeres rundtur, fx til haver i Willamette-dalen, som Hoichi Kurisu har været med til at anlægge (Kurisu studerede havedesign under Kenzo Ogata i Tokyo. Derefter var han chefdesigner for Garden Society of Japan og var i samme periode med til at anlægge den store japanske have i Portland).
  • 29. september, 30. september og 1. oktober: Konference og praktiske workshops, Hilton Portland, 921 S.W. Sixth Avenue, Portland Oregon.
  • 2. oktober: Der arrangeres ture til haver i Portland som Portland Japanese Garden, Halperin Parks of Portland (Lawrence Helperin), Lan Su Chinese Garden (Kuang Zhen) og Japanese American Historical Plaza (Robert Murase).
  • 3. oktober: Hjemrejse, ankomst Danmark den 4. oktober.

Det er muligt, at der kommer flere arrangementer på specielt for den danske gruppe, og det kan betyde 1-2 ekstra dage på turen.

Vi kan ikke sige så meget om priser i øjeblikket, da prisen for konferencen eller overnatning i skrivende stund ikke er kendt. Så snart vi ved mere – og løbende efterhånden som turen tager form – holder vi de interesserede opdateret med direkte besked.

Interesseret? Send venligst interesse-mail til Per Andersen, per@andersen1.dk. Det er uforpligtende. Så bliver du løbende opdateret.

(*) Turen arrangeres som fællestur, men foreningen står ikke som turarrangør og tager ikke ansvar for turen eller økonomien. Vi anbefaler flyafgange, hoteller (og evt. alternative hoteller), ture etc., mens deltagerne selv står for bookinger.