Den 26. maj havde foreningen indbudt til en spændende dag i Kolding, hvor der var to arrangementer. Det første var et besøg i Aksel Olsens Geografiske Have. Gartneren viste os rundt i haven og fortalte om de mange både specielle og sjældne planter, som der står i haven. Mange af planterne har meget alder, og det var interessant at opleve disse gamle planter. Haven var inddelt i forskellige geografiske områder, og specielt tiltrak den kinesiske og japanske afdeling vor interesse – bl.a. med de flotte ahorn.

Derefter var der en rundvisning i Aksel Olsens private have ved det hus, han boede i. Denne have er ikke åben for andet end rundvisninger.

Eftermiddagen blev tilbragt hos Helen og Ole – mangeårige medlemmer af foreningen – og deres fantastiske have. Eller park skal man nok snarere kalde den.

Med en storslået udsigt over Kolding bød denne have på et væld af planer, herunder mange forskellige ahorn, rhodoer og form- og pudeklippede planter. Helen viste os rundt i haven og forklarede kyndigt om de mange års arbejde med haven.