Det lykkedes at gennemføre foreningens generalforsamling den 15. maj – og oven i købet i god ro og orden.

Generalforsamlingen fandt sted hos “De Japanske Haver” i Broby på Fyn, og der var god lejlighed til at gå en afslappende tur rundt i de spændende haver. Her kan man nyde ahorn, buksbom, klippede fyr, vandløb, vandfald, søer, meditationshave, tempelhave – og meget mere.

Om eftermiddagen fortalte Annelise Larsen og Carlo Jensen om den japanske teceremoni, og det gav en god indsigt i dette emne. Gennemgangen omfattede både en præsentation af emnet såvel som en praktisk demonstration, der blandt andet foregik i det relativt nye tehus i den nyanlagte tehave.

Den nye tehave er udviklet i et område med gamle træer og en sø (se fotos), kombineret med bunddække og en lille bæk. Det er et fantastisk eksempel på, hvordan man kan skabe et helt naturligt udtryk gennem et bevidst design. De perfekte omgivelser, der går hånd i hånd med teceremoniens begreber ro, harmoni, respekt og balance.

Selve generalforsamlingen fandt sted om formiddagen i henhold til vedtægterne. Bestyrelsens beretning, regnskab 2020 og budget 2021 blev godkendt – og vi kan byde velkommen til Peter Schou som nyt medlem i bestyrelsen. Der var ikke stillet forslag til denne generalforsamling.