Den 20-23. juni blev den store haveudstilling CPH Garden 2019 afholdt i Ballerup. Det var anden gang, denne udstilling løb af stablen, og det er meningen, at den skal holdes hvert andet år.

Foreningen Japanske Haver havde besluttet at deltage med en stand i foreningsteltet. Det blev en beslutning vi bestemt ikke fortrød, selv om det var et stort arbejde at etablere standen og bemande den igennem 4 dage.

Standen blev indrettet med en lille demo-have, der fik megen ros med på vejen, og som gav et godt indtryk af, hvad japanske haver handler om. Vi stod sammen med andre stande fyldt med blomster, og det var tydeligt, at mange var mere tiltrukket af farverige blomster end af den japanske haves ro og enkelhed. Men heldigvis var der også mange, der satte pris på den japanske have, og dem fik vi en snak med.

Derudover uddelte vi prøvenumre, solgte bøger og materialer og tilbød indmeldelse i foreningen. Det gav anledning til ganske mange nye medlemmer.

Om fredagen og søndagen gav Per Andersen et foredrag om japanske haver i værkstedteltet, og det blev velbesøgt begge gange. Efterfølgende kom mange af tilhørerne forbi standen for at snakke videre.