Søndag den 26. august havde Gert og Vera inviteret til dialogdag i deres have. Der var 10 haveglade medlemmer, der mødtes i et fantastisk vejr.

Vi gik en runde i haven hvor snakken gik på, hvordan vi havde opdelt haven og hvorfor vi havde valgt forskellige løsninger. Vi diskuterede nogle af træerne og de andre planter. Under frokosten fortsatte vi snakken om udfordringer i forhold til, hvad der var vigtigt, hvad der er svært, fx at sikre ensartethed i en have med mange forskellige planter. Stemning er noget af det vigtigste for os og derfor synes vi det er vigtigt både at have høje træer (taget i haven) mellemhøje træer (vægge) og bund, som vi i øjeblikket har trædebregner.

Under frokosten spurgte vi deltagerne om de ville være med til at hjælpe os, da vi er gået lidt i stå i forhold til stadig at udvikle haven. Det vi snakkede om var at når man ser en have, er det jo ikke altid man går i dybden og det giver helt klart noget andet. Deltagerne sagde heldigvis ja.

Vi udleverede en seddel til hver hvor vi havde skrevet, at de skulle nævne 3 ting, som man synes der skal ændres og hvorfor, samt nævne 3 ting, der ikke må ændres og hvorfor.

Der gik helt sport i det, og alle ydede en virkelig god indsats, så da vi sad ved kaffen, begyndte vi at diskutere nogle af forslagene som alle var gode og brugbare.